chaffern آلمان اروپا ماشین تویوتا

chaffern: آلمان اروپا ماشین تویوتا فرانسوی خودروسازان بازار خودرو

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری مخاطب را خسته نمی‌کنم / احسان عبدی‌پور

احسان عبدی‌پور یکی از فیلمسازان جوانی است که با حمایت صداوسیمای مرکز بوشهر توانست پا به عرصه سینمای حرفه‌ای بگذارد. او با نخستین فیلمش «تنهای تنهای تنها» که یکی

مخاطب را خسته نمی‌کنم / احسان عبدی‌پور

احسان عبدی پور : مخاطب را خسته نمی کنم

عبارات مهم : سریال

احسان عبدی پور یکی از فیلمسازان جوانی است که با حمایت صداوسیمای مرکز بوشهر توانست پا به عرصه سینمای حرفه ای بگذارد. او با نخستین فیلمش «تنهای تنهای تنها» که یکی از خوش ساخت ترین فیلم های سینمای کشور عزیزمان ایران هست، به جرگه کارگردانان موفق پیوست و اکنون با فیلم «تیک آف» ثابت کرد که در این عرصه حرف های زیادی جهت گفتن دارد.

این کارگردان با این فیلم نشان داد در جمع فیلمسازانی قرار گرفته که دغدغه جامعه پیرامونش را دارد و در این راه فعالانه گام برمی دارد. عبدی پور از مردم فاصله نمی گیرد و اتفاقا با همین زاویه دید، متن های واقعی تری جهت فیلم هایش می نویسد و آنها را باورپذیر کارگردانی می کند. با عبدی پور به بهانه پخش فیلم «تیک آف» گفت وگویی داشتیم که در ادامه می خوانید.

مخاطب را خسته نمی‌کنم / احسان عبدی‌پور

چگونه از فیلم «تنهای تنهای تنها» به «تیک آف» رسیدید؟ احتمالا پیشنهاد های دیگری هم به شما شده، ولی چه شد که تصمیم گرفتید به عنوان جوانان سرگشته و خسته امروزی بپردازید؟

در تمام فیلم ها و حتی داستان هایی که می نویسم یک شاخصه مهم وجود دارد و آن چیزی است به نام اعتراض و طغیان. تم «تیک آف» از فیلم های قبلی ام جدا نیست و همان مسیر را دنبال می کند. آدم های این فیلم افراد خسته و خموده ای هستند که می خواهند دنیا پیرامونشان را عوض کردن دهند. اینها آدم های کنش مندی هستند که جهت عوض کردن دنیا پیرامونشان فقط خیال پردازی و ایده پردازی نمی کنند، بلکه دست به عمل می زنند. من در «تیک آف» نسبت به «تنهای تنهای تنها» به آدم ها و جهانشان نزدیک تر شدم.

ایده پرداخت به چنین آدم های سرگشته ای را از کجا می آورید؟

احسان عبدی‌پور یکی از فیلمسازان جوانی است که با حمایت صداوسیمای مرکز بوشهر توانست پا به عرصه سینمای حرفه‌ای بگذارد. او با نخستین فیلمش «تنهای تنهای تنها» که یکی

از جامعه اطراف و فضای ذهنی ام. جهت من که اصولا آدم بیش فعال و ناآرامی هستم هر لحظه آدم هایی که می خواهند فضای اطراف و زندگی ارزش را عوض کردن دهند در اولویت هستند. اصلا تفاوت آدم ها در همین نوع نگاه و حساسیت ارزش به پرسشها پیرامونی ارزش است.

اصرار دارید هر لحظه فیلم هایی بسازید که خودتان فیلمنامه هایش را نوشته اید؟

نه، اصلا. اگر فیلمنامه درجه یکی ببینم خودم با سر سراغش می روم و آن را می سازم.

«تیک آف» و همچنین فیلم قبلی تان «تنهای تنهای تنها» در ایجاد فضای گرم جنوب موفق هستند، با در نظرگرفتن این که خودتان جنوبی هستید، قصد دارید کماکان فیلم بعدی تان را هم در همین خطه به تصویر بکشید؟

مخاطب را خسته نمی‌کنم / احسان عبدی‌پور

اصلا به این فکر نمی کنم که فیلم بعدی ام را کجا بسازم! جهت من مساله این است که بتوانم لایه ای از وجود یک انسان را کنار بزنم و آن را بررسی کنم. دغدغه من انسان ها هستند، نه مکان زندگی شان. البته این هم بدیهی است که چون با خصوصیات و شاخصه جنوبی ها زیاد آشنا هستم، زیاد سراغ مردم آن خطه بروم.

در سال های اخیر سینمای کشور عزیزمان ایران علاقه مند به فضاهای داخلی شده است و آثار آپارتمانی را که زیاد متعلق به طبقه میانگین رو به اوج هستند به تصویر می کشند، ولی شما با آثارتان نشان دادید که به سینمای آپارتمانی علاقه ای ندارید…

فیلم های آپارتمانی که بد نیست و تقریبا نصف جوایز سینمای کشور عزیزمان ایران به این فیلم ها تعلق می گیرد!

احسان عبدی‌پور یکی از فیلمسازان جوانی است که با حمایت صداوسیمای مرکز بوشهر توانست پا به عرصه سینمای حرفه‌ای بگذارد. او با نخستین فیلمش «تنهای تنهای تنها» که یکی

منظورم خوبی یا بدی فیلم های آپارتمانی نیست، می خواهم بدانم شما آیا سراغ این گونه از فیلم سازی نمی روید؟

شاید به این علت که خودم هم آدم داخل آپارتمان و زیرسقف نشینی نیستم. به نظرم زیاد اتفاق ها در فضای بیرون از منزل رخ می دهد. حتی هنگامی که به دیدن مادرم به بوشهر می روم هم باز او را کم می بینم، چون مدام بیرون از منزل ام.

مخاطب را خسته نمی‌کنم / احسان عبدی‌پور

فکر نمی کنید اگر توجه بیشتری به ضرباهنگ و کاستن از اضافه گویی می کردید، فیلم سرحال تر می شد؟

قبول دارم که داستان تیک آف دیر شروع می شود، ولی در ادامه خیلی ریتم خوبی پیدا می کند. آن هم البته به خاطر نکاتی است که باید در فیلم می آمد و از بین بردن شد و اتفاقا همین نکات بود که ریتم اطلاعاتی فیلم را در شروع داستان اوج می برد. «تیک آف» فیلم سرحالی است و نمی توانم بپذیرم که تا آخر داستان مخاطب از دیدن آن خسته شود.

چرا نام فیلم از «آه، ای عبد الحلیم» به «تیک آف» عوض کردن کرد؟

اسم قبلی فیلم را براساس فیلمنامه گزینش کرده بودم و خیلی هم دوستش داشتم، ولی به خاطر پرسشها پخش و تبلیغات تیم تهیه و پخش فیلم این اسم را پیشنهاد کردند و من هم پذیرفتم.

روند گزینش بازیگران فیلم (مصطفی زمانی، پگاه آهنگرانی، رضا یزدانی و…) چطور بود؟

مصطفی زمانی را که دستیارم پیشنهاد کرد، اجرای رضا یزدانی را هم خودم در تئاتری به صورت زنده دیده بودم و با بازی پگاه آهنگرانی هم که از قبل آشنا بودم. در کل از بازی تمام بازیگران فیلمم راضی هستم.

از سریال «آرماندو» به تهیه کنندگی منوچهر محمدی که قرار است جهت شبکه سه بسازید چه خبر؟

الان مشغول ساخت سریال «آرماندو» که مضمونی کمدی ـ اجتماعی دارد هستم. دو، سه ماهی از شروع کار می گذرد و اساسا سریال سازی به علت محدودیت هایی که در اجرا دارد و قالب هایی که باید رعایت کرد، کار مشکل هست.

واژه های کلیدی: سریال | داستان | سینمای | فیلمنامه | اخبار فرهنگی و هنری


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs